PLACES TO VISIT

  • The highest area in western Anatolia, Uludağ is easily ascended by car or cable-car. The park is about 22 km (14 mi) south of Bursa and is signposted from there. Bursa can be reached by road from Istanbul. The cable-car ascends from Bursa and has an intermediate stop in the alpine meadows of Kadiyayla at about 1,200 m (3,937 ft) elevation. It ends at Sarialan at about 1,630 m (5,348 ft).

    Mt. Uludağ, the ancient Mysian Olympus, is one of the most popular skiing resorts in Turkey
    Habitats of the park range from maquis on the lower slopes, through deciduous woodland and beech and fir forest to alpine meadows at the highest levels. It is a refuge for mountain birds, such as lammergeier and other vultures, golden eagle and more than 20 other raptor species. Other high-altitude species include alpine accentor, rock thrushes and choughs. The area is also good for eastern specialities such as isabelline wheatear, and, at almost the most westerly points of their range, red-fronted serin and Krüper’s nuthatch. The dense fir forest holds short-toed treecreeper, common crossbill and Tengmalm’s owl, a rare and very local bird in Turkey, as well as the white-backed woodpecker. The rare and local butterfly, Parnassius apollo graslini, is found on Uludag and the area has much of interest to botanists, with colourful pink primroses (Primula vulgaris var. sibthorpii), leopard’s bane (Doronicum orientale), crocuses: the purple Crocus siberi and yellow Crocus flavus, and grape hyacinths (Muscari racemosum). There are also few wolf packs roaming on the mountain.

  • The Yeşil Mosque can be shown as the perfect blend between architecture and embellishment, the proof that such works of art were produced in a country where the battles between siblings had come to an end and peace had returned. It was commissioned by Sultan Mehmed I Çelebi and completed in December 1419 or January 1420. The mosque was built between 1419–1421 by architect vezir Hacı İvaz Pasha. The artists of painted decorations were Ali bin Ilyas and Mehmed el Mecnun. Following the 1855 Bursa earthquake, the building underwent an extensive renovation led by architect Léon Parvillée, as Ahmet Vefik Pasha, the Vali (governor) of Bursa, was unable to find a qualified Turkish architect. Parvillée managed to save the mosque but he lacked experience of the Seljukian and early Ottoman architecture. He was also hampered by shortages of money and skilled labour. The original decorations of the vaults and the walls were not restored. But his whitewash was perhaps to be preferred over botched attempts at reproducing old paintwork.

    The architectural style known as Bursa Style begins with Green Mosque. The mosque is based on a reverse T-plan with a vestibule at the entrance leading to a central hall flanked by eyvans on the east and west and a larger eyvan with mihrab niche on the south. Two small eyvans flank the entryway above which the royal box (hünkar mahfili) is located. There are four rooms with fireplaces to the north and south of side eyvans accessed through the vestibule and the central hall respectively. Stairs on both sides of the vestibule lead to the upper floor where the royal lodge and two adjacent rooms for the royal women are located. Here, a passage opens to the balconies on the northern façade where the minaret steps begin. A portico was designed but never built, because, when the sultan died, work on his private mosque would stop.

    The large entrance to the mosque is flanked by recessed marble sofas with twin cubby-holes (papuçluks) for the shoes. Above the door is a long Arabic inscription in bronze. The door is crowned by a half- dome with a cascade of mocárabe (stalactites) that taper into a star. The flat face of the half-dome, set in a ribbed frame, is adorned with arabesques and inscriptions in Rumi scripts. Between the inscription and the mocárabes is a small window that lights the floor of the foyer to the sultan’s box. Above the niches on each side of the entrance door is an inscription dedicated to Hacı İvaz, son of Ahi Beazit who designed the mosque. As Ahi Beazit was the prefect and later the governor of Bursa, it is not likely that he would have been the architect. But he would have concerned with overseeing the work. The builder would probably have relied on the teamwork and the craftsmanship of the Mason’s Guild to execute his plans.

    Beneath the central dome, the sculpted white marble fountain within an octagonal pool adds to the beauty of the mosque. On one’s left and right side are two large eyvans (a vaulted recess open on one side).

    The walls of the inner vestibule are covered with dark green tiles and, on each side, a great circle filled with blue, white and golden-yellow arabesques of tendrils and flowers.

    The interior of the mosque is decorated with a mosaic of blue-green tiles on the walls and ceiling of the eyvans, from which it gets its name. (The exteriors with its domes, now clad with lead, were once also adorned with blue-green tiles in cuerda seca style).

    One ascends from the vestibule to prayer hall via three steps. This stair is flanked on each side by three cubby-holes (papuçluk) for slippers. This shows the vestibule was paved and not carpeted as nowadays. Opposite stands the mihrab, the gate to paradise, with its moulded tile frame. Its niche is crowned by twelve rows of mocárabe, coming together in a six-ribbed shell on top. The intricate pattern of the tiles, full of flowers and entwining stems, was achieved through the cuerda seca technique, followed by ingenious gilding patterns.

    Recessed on each side of the vestibule are mahfils (tribune for müezzins), richly decorated with tiles and whose ceilings are filled with complex roseate arabesques. The deep blue hexagonal wainscot tiles are somewhat less intricate, with traces of gold embedded. The two tabhane (lodging rooms for travellers) rooms, beyond the eyvans, contain niches and ocaks (fireplaces with a tall hood). A calligraphic inscription in three lines is put in an arch over one of its doors.

    The northern eyvans, the royal lodge and the mihrab are embellished with tiles bearing polychromic flower motifs and scriptures in relief. There are many 19th century replacements among the tiles. There is also little left of the polychromic paintwork that used to embellish the rooms. The doors and window shutters are adorned with interlaced motifs carved on wood. Light reaches the dim interior through windows pierced into drums in the domes as well as through windows on exterior walls. An oculus above the ablution basin in the central hall was enclosed with a lantern at the time of restoration. A scripture in the mihrab area acknowledges “the work of Masters of Tabriz” on the tiles, and the name Nakkas Ali bin Ilyas Ali appears above the royal box as designer of the entire decorative scheme.

    The mosque is built out of sandstone and clad with marble panels, a majority of which was replaced in the nineteenth century. Flower designs and scriptures carved in marble frame the entry and the windows, with a different design featured in tympana of every window. The grand entrance and the mihrab niches on the northern façade are crowned with marble mocárabe half-domes. The iron parts used on the door, windows and cupboards of the mosque are proof of excellent workmanship.

    The two minarets are later additions to the building. They were both rebuilt on an old base by Parvillée. They have been fitted with stone spires carved in the baroque manner at the time of renovation. They can only be accessed through the sultan’s apartments and the climbing up the winding stairs to the attics.

  • Ulu Cami is the largest mosque in Bursa and a landmark of early Ottoman architecture which used many elements from the Seljuk architecture. Ordered by Sultan Bayezid I, the mosque was designed and built by architect Ali Neccar in 1396–1399. It is a large rectangular building, with twenty domes arranged in four rows of five that are supported by twelve columns. Supposedly the twenty domes were built instead of the twenty separate mosques which Sultan Bayezid I had promised for winning the Battle of Nicopolis in 1396. The mosque has two minarets.

    There is also a fountain (şadırvan) inside the mosque where worshipers can perform ritual ablutions before prayer; the dome over the şadırvan is capped by a skylight which creates a soft light below, playing an important role in the illumination of the large building.

    The horizontally spacious and dimly lit interior is designed to feel peaceful and contemplative. The subdivisions of space formed by multiple domes and pillars create a sense of privacy and even intimacy.

    Inside the mosque there are 192 monumental wall inscriptions written by the famous Ottoman calligraphers of that period. The mosque has one of the greatest examples of Islamic calligraphy in the world. The Calligraphy is written on the walls, columns and on small and large plates.

    The mosque is located in the old city center of Bursa on the Atatürk Blvd.

  • The Siege of Bursa (also called Prusa, Prousa, Brusa or Broussa) occurred from 1317/20 until the capture on 6 April 1326, when the Ottomans deployed a bold plan to seize Prusa (modern-day Bursa, Turkey). The Ottomans had not captured a city before; the lack of expertise and adequate siege equipment at this stage of the war meant that the city fell only after six or nine years. According to some sources Osman I died of natural causes just before the fall of the city, while others suggest that he lived long enough to hear about the victory on his death-bed and was buried in Bursa afterwards.

    After the fall of the city, his son and successor Orhan made Bursa the first official Ottoman capital and it remained so until 1366, when Edirne became the new capital. As a result, Bursa holds a special place in Ottoman history as their founding city, and also as the birthplace of Ottoman architecture (Bursa Grand Mosque (1399), Bayezid I Mosque (1395), Hüdavendigar Mosque (1385), and Yeşil Mosque) (1421). During his reign Orhan encouraged urban growth through the construction of buildings such as imarets, Turkish baths, mosques, inns and caravanserais, and he also build a mosque and a medrese in what is now known as the Hisar district, and after his death was buried there in his türbe (mausoleum) next to his father. The Muslim traveler Ibn Battuta who visited Bursa in 1331 was impressed by the sultan and found Bursa an enjoyable city”with fine bazaars and wide streets, surrounded on all sides by gardens and running springs.”

  • The bridge was commissioned by a wealthy merchant named Müslihidddin in 1442 during the reign of Murat II of the Ottoman Empire. Its architect was probably Architect Timurtaş. During the 1855 Bursa earthquake the bridge was partially damaged. During the Turkish War of Independence Bursa was occupied by the Greece. In 1922, the bridge was bombed by the retreating Greek army. It was closed to traffic. In 1949 the bridge was reconstructed by the municipality albeit with minor modifications. After 2004, following another restoration the bridge was opened to traffic.

    The bridge is a single arc bridge. Arch span is 16 metres (52 ft) and the width is 11 metres (36 ft). It is an example of a rare type of covered bridge which houses a bazaar. ( It is claimed that there are only three other bridges in the World with shops on them which are Ponte Vecchio and Ponte Rialto in Italy and Osam Bridge in Bulgaria.) In the original design there were thirty shops on the bridge. According to Ass. Prof Önge during the Ottoman times, the bridge was also used to check traffic between two neighborhoods of Bursa by closing during the nights.

  • The Abdal Bridge (Turkish: Abdal Köprüsü) is a stone arch bridge in Bursa, Turkey. It was constructed in 1669 to carry the road to Mudanya across the Nilüfer River. Today it connects the Acemler and Hürriyet quarters of Bursa. The bridge was restored in 1971, and has been closed to vehicles since 1978.

    The bridge was built at the instigation of a merchant called Abdal Çelebi, who was a Sufi follower (Murid) of Niyâzî-i Mısrî. The construction took three years. It is constructed of sandstone, and comprises twelve arches. These were only partially visible before the restoration, since the ends were filled in with soil.

    The bridge is 70 m (230 ft) long and 4.8 m (16 ft) wide. It incorporates a stone parapet on its northern side and an inscription at its middle point. This dates from 1984 when the bridge underwent further restoration, and gives the year of construction for the bridge as 1667.

  • Emir Sultan, also known as Şemseddin Mehmed Ali el-Hüseyin el Buhari, was a dervish and scholar from Bukhara and also the advisor and son-in-law of the Ottoman Sultan Sultan, Bayezid I.

    The present-day mosque, bearing his epithet Emir Sultan, and situated in Bursa quarter of the same name (although written contiguously, as “Emirsultan”), was built after the collapse of the original 14th-century monument in the 1766 earthquake. Although the materials and the location were maintained, the style was adjusted to reflect the baroque design that came into fashion in the Ottoman Empire during the 19th century. Following 1855 Bursa earthquake, the mosque and the mausoleum (Turkish: türbe) of Emir Sultan was rebuilt again in 1868 (1285 A.H) by Sultan Abdülaziz.

    The mosque and mausoleum stand on opposite sides of a large courtyard with large basin at the entrance. The courtyard entrances are on the east and the west and the mosque and mausoleum are accessed through the courtyard. A wooden arcade with pointed arches wraps around the courtyard and rises to form portals with tall domes at bays leading into the buildings.

    The mosque, on the south, is a tall single-unit prayer hall of masonry construction. There are two minarets at its corners on the north. The mausoleum, also on the south, is composed of a domed room in the center and smaller rooms to its sides and houses the tombs of Emir Sultan and his family. Other rooms on the north corner of the courtyard are for use by imams. An old cemetery covers the downside of the hill from the complex. Hundi Hatun, the wife of Emir Sultan and daughter of Bayezid I, built the hamam to the south of the mosque. There are numerous historic fountains scattered around the complex (külliye); the earliest dating from 1743.

  • Gölyazı is a Turkish town founded on a small peninsula on Lake Uluabat.

    Gölyazı was founded by the Ancient Greeks but remains of the Roman period are abundant.

    Every year the town holds the Stork Festival and until the 20th century, Greeks and Manavlar lived together. In ancient times it was known as Apolloniatis The name Gölyazı means Fisherwoman

  • Tirilye is a town in Bursa Province, Mudanya, Turkey, situated 12 km (7.46 mi) west of Mudanya. It is a township along the Marmara Sea shoreline. The area, which was inhabited since the 5th century BC, was formerly known as Τρίγλεια, Trigleia or Βρύλλειον, Brylleion in Greek. When demand for the products of Southern Marmara from the ancient world increased, ports have been constructed in Kios (Gemlik), Kurşunlu, Apamea Myrlea(Mudanya), Siği (Kumyaka), and Trilye (Zeytinbağı) and the region boomed. The most important historical structure in Trilye(Triglia) is that of the Byzantine Haghioi Theodoroi Church, known today as the Fatih Mosque. Mudanya, a residential and commercial development in this township is under state protection as a historical site.

    Trilye has been an important religious center for Greek Orthodox Christians for a long time. Trilye is a first level protected area since 1980 because of the Byzantine and Ottoman architectural monuments and is considered as an open-air museum thanks to the historical buildings and houses. Osman Gazi’s Turkmens in Bursa and surroundings have started settling in this location from the beginning of the year 1303. Kaymak Oba, Mirza Oba and Çepni villages located at the back of Trilye are believed to have been established during this era. After Mudanya was conquered in 1321 Trilye’s ports and other ports in the region started being used. The land at the western parts of Bursa namely the area between current Minor Industry Area (Küçük Sanayi Bölgesi) and Uluabat Lake were very fertile. Grapes, cocoons and cereal crops were grown in this region. In addition the Tahtalı, Demirci and Doğancı regions had high quality wood used in the production of ships. There are signs proving a Genoese cargo boat has visited Trilye port in the 1330s.

    Churches and monasteries were constructed in Trigleia and its surroundings on the patronage of Byzantine Emperors.

    Only 2500 people currently live in the town. In the town are the ruins of old Byzantine churches. Old Greek houses built at the end of the 19th century line what few streets are left. This town is under the protection by the Ministry of Culture so no one can destroy the old houses or rebuild them in a different style than the original one. The place is famous for its olives and had historically been inhabited by Greek artisans engaged in the silk trade. ‘Zeytingbagi’ means ‘olive yard’.

  • Cumalıkızık is a village in the Yıldırım district of Bursa Province, located 10 kilometers east of the city of Bursa, at the foot of Mount Uludağ. Its history goes back to the Ottoman Empire’s foundation period. The village is now included within the border of the Yıldırım district as a neighbourhood. Cumalıkızık was founded as a vakıf village. The historical texture of the village has been well protected and the civilian countryside architectural structures of the early Ottoman period are still intact. Because of this, Cumalıkızık has become a popular but still unspoiled center for tourists.

    A group of similar villages which are placed close together between the foot of mount Uludağ and the valleys have been called Kızık in Turkish. The name stands for one of the twenty-four clans of the Oghuz Turks and the people from the villages also called Kızık. Similar villages, less well preserved, are Değirmenlikızık, Derekızık, and Hamamlıkızık (see Kızık for other places named Kızık in Turkey). Hamamlıkızık was the village of the local baths (hamam), and Cumalıkızık was named because people gathered there on Friday (Cuma, in Turkish) for worship.

    The Cumalıkızık ethnography museum in the village’s square displays historical objects from the village. Every June there is a raspberry festival. The famous Cumalıkızık houses are made out of wood, adobe, rubblestones. Most of them are triplex houses. The windows upstairs are generally latticed and with a bay window. The handles and knockers on the main entry doors are made of wrought iron. Cobblestone streets are very narrow with no sidewalks, but a typical medieval gutter in the center for rain and waste water.

    A mosque, the fountain of ‘Zekiye Hatun’ next to the mosque and a bath with one dome are original from the Ottoman Empire. Also there is a ruin of a church built by Byzantines.

    Cumalıkızık holds 270 historical houses. Some of these houses are in process of restoration and maintenance, and 180 of them are still being used as dwellings.

    In 1969, the remains of a Byzantine church were unearthed southeast of the village in the foothills of Mt. Uludağ. Some architectural works are on display in the Archeological Museum of Bursa. Movies and television programs with historical settings have often been recorded in Cumalıkızık.

CONTACT

Phone: 0 224 483 32 99
Fax: 0 224 483 32 88
E-Mail: info@oruchotels.com
Address: Görükle Oruç Hotel & Spa
Dumlupınar Mahallesi İskele Sokak No:13
16285 Görükle – Bursa / Türkiye

Map:

SPA

FITNESS

SAUNA

AİLE HAMAMI

TÜRK HAMAMI

MASAJ

ORGANIZATIONS

RESTAURANT

BREAKFAST & A LA CARTE

GALLERY

FAMILY ROOM

Family Room There are 5 single beds, 1 double + 3 single, 2 double + 1 single rooms in the form of 2 separate rooms connected by an entree which can be used independently when requested, with a balcony 55-60 m².


Air Conditioner

Lcd Smart TV 32″

Satellite Broadcast

Bath Appliances

Shower Hand

Tea & Coffee Set

Kettle

Direct Phone Line

Hair Dryer

Wifi

Minibar

Strongbox

Balcony

Iron and table (optional)

SUPERIOR ROOM

The Superior Room is 25-30 m² and has a balcony with 2 single beds, 1 double bed, 1 double + 1 single bed.


Air Conditioner

Lcd Smart TV 32″

Satellite Broadcast

Bath Appliances

Shower Hand

Tea & Coffee Set

Kettle

Direct Phone Line

Hair Dryer

Wifi

Minibar

Strongbox

Balcony

Iron and table (optional)

STANDARD ROOM

Standard Room is 20-23 m² and has 1 double bed, 2 single beds, 3 single beds, 1 double + 1 single beds options.


Air Conditioner

Lcd Smart TV 32″

Satellite Broadcast

Bath Appliances

Shower Hand

Tea & Coffee Set

Kettle

Direct Phone Line

Hair Dryer

Wifi

Minibar

Strongbox

Iron and table (optional)

ABOUT US

Our hotel which serves with the understanding of unconditional guest satisfaction in the Görükle district of Bursa, Görükle Oruç Hotel SPa  is 28 km to the Mudanya ferry pier, 51 km to the Uludag Ski Center , 72 km to the Yenisehir airport and 1 km to  Uludağ University . Bursa Industry Zone , Hasanağa Industry Zone , Kayapa Industry Zone , Nilüfer Trading Center  is located in the very center of the Small Industrial Zone

In addition to having modern and elegant lines, our rooms offer balconies with a view of the city and the unique Uludağ; Offers comfortable accommodation for our guests who come for both holiday and business purposes.

Our hotel has wireless high speed internet access in all areas of the hotel, free of charge, with Smart TV privileges in our rooms.

 

RESERVATION

 

SERVICES

SERVICES

SPA

SPA

RESTAURANT

RESTAURANT

ORGANIZATIONS

ORGANIZATIONS

standart

STANDARD ROOM

Standard Room is 20-23 m² and has 1 double bed, 2 single beds, 3 single beds, 1 double + 1 single beds options.

SUPERIOR ROOM

The Superior Room is 25-30 m² and has a balcony with 2 single beds,
1 double bed, 1 double + 1 single bed.

superior
family

FAMILY ROOM

Family Room There are 5 single beds, 1 double + 3 single, 2 double + 1 single rooms in the form of 2 separate rooms connected by an entree which can be used independently when requested, with a balcony 55-60 m².
 

REZERVASYON

 

HİZMETLERİMİZ

HİZMETLERİMİZ

SPA

SPA

RESTAURANT

RESTAURANT

ORGANİZASYONLAR

ORGANİZASYONLAR

standart

STANDART ODA

Standart Oda 20-23 m² olup 1 çift kişilik yatak, 2 tek kişilik yatak, 3 tek kişilik yatak,1 çift kişilik + 1 tek kişilik yatak seçenekleri bulunmaktadır.

SUPERIOR ODA

Superior Oda 25-30 m² ve balkonlu olup 2 tek kişilik yatak, 1 çift kişilik yatak, 1 çift kişilik + 1 tek kişilik yatak seçenekleri bulunmaktadır.

superior
family

FAMILY ODA

Family Oda 55-60 m² ,balkonlu ve istenildiğinde bağımsız olarakta kullanılabilen bir antre ile birbirine bağlanan 2 ayrı oda şeklinde, 5 tek kişilik yatak, 1 çift kişilik + 3 tek kişilik, 2 tane çift kişilik + 1 tane tek kişilik seçenekleri mevcuttur.

FAMILY ODA

Family Oda 55-60 m² ,balkonlu ve istenildiğinde bağımsız olarakta kullanılabilen bir antre ile birbirine bağlanan 2 ayrı oda şeklinde, 5 tek kişilik yatak, 1 çift kişilik + 3 tek kişilik, 2 tane çift kişilik + 1 tane tek kişilik seçenekleri mevcuttur.


Klima

Lcd Smart TV 32″

Uydu Yayını

Banyo Gereçleri

Banyo Telefonu

Çay ve Kahve Seti

Su Isıtıcısı

Direkt Telefon Hattı

Saç Kurutma Mk.

Kablosuz İnternet

Minibar

Kasa

Balkon

Ütü ve Masası (İstenirse)

SUPERIOR ODA

Superior Oda 25-30 m² ve balkonlu olup 2 tek kişilik yatak, 1 çift kişilik yatak, 1 çift kişilik + 1 tek kişilik yatak seçenekleri bulunmaktadır.


Klima

Lcd Smart TV 32″

Uydu Yayını

Banyo Gereçleri

Banyo Telefonu

Çay ve Kahve Seti

Su Isıtıcısı

Direkt Telefon Hattı

Saç Kurutma Mk.

Kablosuz İnternet

Minibar

Kasa

Balkon

Ütü ve Masası (İstenirse)

GALERİ

ORGANİZASYONLAR

SPA

FITNESS

SAUNA

FAMILY BATH

TURKISH BATH

MASSAGE

İLETİŞİM

Telefon: 0 224 483 32 99
Fax: 0 224 483 32 88
E-Mail: info@oruchotels.com
Adres: Görükle Oruç Hotel & Spa
Dumlupınar Mahallesi İskele Sokak No:13
16285 Görükle – Bursa / Türkiye

Ulaşım:

GEZİLECEK YERLER

  • Bursa’nın 32 kilometre güneyinde, karayolu ile Bursa’ya 40 dakikadır. Antik dönemde Olympos Misios adıyla tanınan Uludağ, Troya Savaşı’nı tanrıların izlediği yer olarak ta mitolojideki yerini almıştır. 2543 metreye ulaşan doruğu ile Batı Anadolu’nun en yüksek dağıdır. Olağanüstü tabii yapısı, flora ve faunasının zenginliği ile 1961 yılında Milli Park ilan edilmiştir. Türkiye’nin en önemli Kış Sporları ve kış turizmi merkezidir. Kayak tesislerinin yeterliliği ile konaklama imkanlarıUludağın vazgeçilmez bir tatil yöresi olmasını sağlamaktadır. Yaz aylarında kampçılık, trekking ve günübirlik piknik alanı olarak yararlanılması Uludağ’ı her mevsim çekici kılmaktadır. Uludağ 20 Aralık – 20 Mart tarihleri arasında 120 gün/yıl süreli kayak mevsimine sahiptir. Ulaşım Bursa’dan Uludağ Milli Parkı giriş kapısına (Karabelen) 22 km.lik asfalt yol ile ulaşılabilmektedir.
    Buradan oteller yöresi ve kayak merkezine 10 Km.lik asfalt + parke yolla ulaşılmaktadır. Ayrıca Bursa’dan 20 dakikalık bir teleferik yolculuğu ile Uludağ Milli Parkı Sarıalan kamp ve kullanım alanına ulaşılabilmektedir.

  • Yıldırım Bayezid’in oğlu Çelebi Sultan Mehmet tarafından 1421 yılında yaptırılmıştır. Mimarı Hacı İvaz Paşa’dır. Bursa’nın sembolü haline gelen yapı şehrin her yerinden görülebilecek bir konuma sahiptir. I. Mehmet Çelebi sağlığında türbeyi yaptırmış, 40 gün sonra da vefat etmiştir. Türbede Çelebi Sultan Mehmet ile oğulları Şehzade Mustafa, Mahmut ve Yusuf ile kizlari Selçuk Hatun, Sitti Hatun, Ayşe Hatun ve dadısı Daya Hatuna ait olmak üzere toplam 8 sanduka bulunmaktadır.
    Dışardan bakıldığında tek katlı görünen türbe, sandukaların bulunduğu salon ve bunun altında yer alan beşik tonuzlu mezar odasıyla beraber iki katlıdır. Dış duvarlar turkuaz çinilerle kaplıdır. Türbenin içi, sandukalar, mihrab, duvarlar, cümle kapisi ile cephe kaplamaları da çiniden yapılmıştır. Kıbleye bakan mihrabı bir sanat eseridir. Buradaki çiniler İznik çiniciliğinin şaheser örnekleridir.
    Evliya Çelebi’nin gezi yazılarında da türbe ile ilgili bilgi yer almaktadır. Ancak türbeyle ilgili bahis; içinde medfun bulunan Çelebi Sultan Mehmet Han’ın yaşamı üzerinden ele alınmakta, mimari hakkında olarak özel bir bilgi verilmemektedir. Bununla birlikte metinden yapının o dönemde yeşil imaret adı ile anılmakta olduğu öğrenilmektedir.
    ‘824 senesinde vefat etti. Yedi sene, on bir ay, on iki gün padişahlık yaptı. Vefat ettiğinde 38 yaşında idi. Kabri, Yeşil İmaret adıyla bilinen külliye içindeki nurlu camiinin kıble tarafında bulunan nakışlı kubbe altındadır.’ (Basri Öcalan, 2008)
    Türbe’ye yeşile bakan çinilerle kaplı olmasından dolayı Yeşil Türbe ismi halk tarafından verilmiştir. Portal 1855 depreminde büyük hasar görmüş 1864’de horasanla sıvanarak bugünkü görünümüne sokulmuştur. Sağlı sollu mihrapçıklar, ayakkabılıklar, türbenin kitabesi ve 13 dilimli yarım kubbe, çeşitli renk ve motiflerle kabartma renkli sır tekniğinde işlenmiştir. Rumiler, palmetler ve rozet motifleri ile oya gibi işlenen kapının kanatları günümüzde tüm çarpıcılığı ile ortadadır. Bir sanat şaheseri olan kapıyı Tebrizli Ahmed oğlu Ali yapmıştır. Sekizgen bedeni, sıvalı yüksek kasnağa oturan kurşunla örtülü büyük bir kubbe örtmektedir. Türbenin içine geçildiğinde iç mekân sanki çini cennetine girildiği hissini verir. Duvarlar 2,94m yüksekliğe kadar iki bordürle çevrili, altıgen türkuaz çinilerle kaplıdır. Bunların aralarında iri madalyonlar yer almaktadır. Türbe günümüze ulaşan en muhteşem çinili mihraba sahiptir. Renkli süsleme sanatının bir şaheseridir. Yivli süs sütunları, üç sıra mukarnası, rumipalmetleri, kıvrık dal motifleri, kalın yazı dizileri ve tepeliği ile Yeşil Camii mihrabını andırmaktadır. Sekizgen platformun ortasında Çelebi Sultan Mehmet’in kendisine has vakarı ile duran tamamen çini dekorasyona sahip sandukası yer almaktadır. Üzerinde kabartma sülüs celisi ile yazılı kitabesi vardır. Güneyinde oğulları Mustafa ve Mahmud’a ait sandukalar yer almaktadır. Kuzeyindeki ise oğlu Yusufa aittir.
    Platformun arkasındakiler, kuzeyden itibaren Çelebi Mehmet’in kızı Selçuk Hatun’un kabartma kitabeli sandukası, kızı Sitti Hatun (Safiye)’un beyaz zemine lacivert motifli, altıgen ve üçgen çinilerle kaplı sandukası, Ayşe Hatun ve dadısı Daya Hatun’un sandukalarıdır. 328 metrekarelik alana oturan türbenin oktogonal prizma gövdesi, zeminden aşağıda da devam ederek mezar dairesini oluşturur. Beşik tonozla kaplı mezar dairesi örme duvarlarla beş ayrı bölüme ayrılmıştır.

  • Bursa’nın en heybetli ve en çok cemaat alan camiidir. Sultan Yıldırım Bayezıd Niğbolu savaşını kazandıktan sonra 1398-1400 ‘lü yıllarda inşa ettirmiştir. Cami kalın duvarlara ve 12 büyük yığma ayaklara bağlanan kemerlere ve pandantiflere oturan 20 kubbe ile örtülüdür. Orta kısmındaki kubbenin üstü camlıdır. Altında 16 köşeli mermer şadırvan vardır. Dikdörtgen planlı cami yaklaşık 5000 metrekare boyutlarındadır. Caminin inşa edileceği yerdeki yapıların istimlakı sırasında bir kadın evini satmak istemeyince zorla alınır. Gönül rızası olmadan alınan yerde namaz kılınmaz gerekçesiyle evin yerine gelen kısımda şadırvan yaptırıldığı rivayet edilmektedir. Minberi ağaç işçiliğinin bir şaheseridir. Oyma kabartma, geometrik, yıldız, çivi başları ve gülçelerle süslüdür. Taç kapısı başlı başına sanat abidesidir. 1399-1400 yıllarında tamamlanmıştır. SanatkarıMehmed bin Abdülaziz Dakıva’dır. Zarif sekiz ceviz sütun üzerine oturan müezzin mahfili 1549 yılında yapılmıştır. Mihrabı sekiz sıra stalaktitlidir. Kum saatinin etrafındaki Ayet’el-kürsi sülüsle yazılmıştır. Ayrıca küfi ihlas suresi yazılıdır. Mihrap 1571 yılında tamamlanmıştır. Rumi ve palmetlerle ince işlenmiş küçük geçme panolar, geometrik örnekli korkuluk şebekeleri, ön cephesindeki kitabe ve şebekeli tacı ile minber Selçuklu üslubundan Osmanlı üslubuna geçişin şaheseridir. Camideki diğer yazılar ve yaldız boyalar 1904 yılında Mehmed Usta tarafından yapılmıştır. Caminin ilk yapıldığı zaman üç tane olan kapısına 1740 yılında Hünkâr Mahfili kapısı eklenmiştir. Kapıların ikisi yenidir. Altıngenlerin oluşturduğu, yıldızların dekore ettiği tablalardan meydana gelen doğudaki ceviz kapı, cami ile aynı yaştadır. Tek sütun üzerine oturan yuvarlak mermerden kürsü 1815 yılında yapılmıştır. Cepheler sağır kemerler içinde, altta ve üstte ikişer pencereden oluşmaktadır.
    Cephelerin tümü kesme taştan yapılmıştır. Caminin kuzey cephesinin köşelerinde, kaidesi mermerden gövdeleri tuğladan örülmüş birer minaresi vardır. Batıdaki minarelerin içinde çift merdiven mevcuttur. Bunun yardımı ile çatıya çıkılmaktadır. Cami, Moğol Şeyhi Emir Bedrüddin tarafından 1403 yılında ve Karamanoğlu Mehmed Bey’in 1413 yılındaki Bursa muharasası sırasında yaktırılmıştır. 1 Mart 1855 tarihlerindeki büyük depremde ve 1889 yangınında hasar görmüştür.
    Şerefeler her iki minarede de aynı olup tuğlalı mukarnaslarla bezelidir. Kurşun kaplı külahlar 1889’daki yangında ortadan kalkınca, bugünkü boğumlu taş külahlar yapılmıştır.Türkislam dünyasının en eski camilerinden birisi ulu camiidir. Minberin giriş kapısının üzerindeki kitabede altın yaldızla Osmanlıca olarak, ‘Yıldırım Beyazıt Han tarafından hicri 804 (miladı 1402) yılında yaptırılmıştır’ ibaresi yer alıyor.

  • Brithynialılar zamanında yapılmaya başlanan kale daha sonra ihtiyaç duyuldukça Roma, Bizans ve Osmanlı İmparatorluğunca çeşitli onarımlara tabi tutulmuştur. Surlarda görülen kiklopien taşların önemli kısmı Roma devrine ait sütunlar, lahit parçaları, adak mezar steli, heykel kaideleri, şeref kitabeleridir. Bunlar hisar kapının doğusunda yoğunluk kazanmaktadır. Surların sadece güney kısmındakiler çift duvarlı ve beş köşeli burçlarla sağlamlaştırılmıştır. 1326 yılında Bizanslılardan alınan Bursa’nın surları Orhan Gazi tarafından üç köşeli burçlarla takviye edilmiştir. Çakır Ağa Hamamı ile Tophane arasında biri silindir gövdeli, ikisi üç köşeli büyük burç kalıntıları vardır. Bunların arasında yer alan Hisar Kapı 1855 yılındaki depremde yıkılmıştır. Buradan doğuya dönen surlar, evin bahçe duvarlarına temel vazifesi yapmıştir Yıldız Kahve’den güneye uzanan surlarda yuvarlak kemerlerle mazgal delikleri görülmektedir. Kahvenin önünde Kaplıca Kapı yer almaktadır. Yıkık duvarlar halinde devam eden surlar, Zindan Kapıya bağlanmaktadır. Zindan Kapı yanındaki köşeli burç Çelebi Sultan Mehmet tarafından 1418 yılında yaptırılmıştır. Zindan Kapıdan Üftade’ye kadar nisbeten sağlam devam eden surlar, Pınarbaşı Kapısı’na oradan da Üftade yanındaki Yer Kapı’ya ve tekrar Çakır Ağa Hamamı karşısında bağlanmaktadır. Pınarbaşı Kapı ile Zindan Kapı arasında birbirine paralel uzanan surların kesme taşlı bölümleri yerlerinden sökülmüş olduğundan şimdi sadece moloz taştan kireç kum harcı ile örülmüş kısımları ayaktadır. Pınarbaşı Kapı ile Zindan Kapı arasındaki ön surlar, evler arasında kaybolmuştur. Diğer sur kalıntılarında ise bu kısımda yapılan evlere giriş kapıları ve boşluklar Osman Gaz oluşturulmak maksadı ile tahribatlar yapılmıştır.kapılar üzere mazgal delikleri vardır. Cizrin bir tarafı boştur. Han gibi misafirhane olup at bağlanır”.

  • Irgandı Köprüsü, Bursa kentinde, zanaatçıların geleneksel el sanatlarını icra ettiği köprü. 1442 yılında Irgandılı Ali’nin oğlu Hacı Muslihiddin tarafından inşa edildi. 1854 yılında Büyük Bursa Depremi’nde hasar gördü. Kurtuluş Savaşı’nda Yunan ordusu tarafından bombalandı. Irgandı Köprüsü, 2004 yılında Osmangazi Belediyesi tarafından yenilendi ve kullanıma açıldı.
    Dünyada, Irgandi Köprüsü’ne benzer üç çarşılı köprü daha vardır. Bunlar Bulgaristan’ın Lofça kentinde Osma Köprüsü, İtalya’nın Floransa kentinde PonteVecchio Köprüsü ve Venedik kentinde Rialto Köprüsü’dür.

    XVII. yüzyılda Bursa’ya gelen Evliya Çelebi bu köprünün mimarisi ve onunla ilgili öyküleri anlatmaktadır. “Evsaf-ı cisr-i Irgandi. Bursa’nın bir çarşısı da Gökdere’deki Irgandi Köprüsü üzerindedir ki, yemin ve yesarikiyüz kadar hallacdükkanlarıdır. Hücrelerinin pencereleri zir-ü paylerinden cereyan eden Gökdere’ye nâzırdır. Ve bu cisr dükkânlarının üzeri cümle tonoz kemerler ile mebni olub kurşun ile mesturdur.

  • Pirinç Han, Sultan II. Bayezid tarafından İstanbul’daki vakıflarına gelir sağlamak amacıyla 1508 yılında yaptırılan han. Pirinç Hanın mimarları Yakup Şah bin Sultan Şah ve Ali bin Abdullah’dır. Bina emini Ecebey bin Abdullah ve Nazır Muhiddin’dir. Alt katta 38 üst katta 48 oda bulunur orjinalinde avlusunda 16gen şadırvanın bugün hala izleri görülmektedir. Bugün alt kat cafe üst kat boş olarak kullanılmaktadır.

  • Ulucami ile Orhan Cami arasındaki geniş sahadadır. 1492 yılında II. Bayezıd İstanbul’daki cami ve medresesine gelir temin etmek için yaptırmıştır. Hanın mimari Abdül-ula bin PuladŞah’dır. İki katlıdır. Üst katta 50, alt katta 45 olmak üzere 95 odası vardır. Kuzeydeki taç kapı büyük taştan kabartma süslerle yapılmış olup muhteşem görünüşe sahiptir. Üst katta güneye açılan bir kapısı, avludan ilave kapılara açılan geniş kapı ve buradan da Orhan Cami tarafına açılan bir kapısı vardır. Hanın iç kısmındaki geniş avlunun merkezinde mescid yer almaktadır. Mescid sekiz cephelidir, köşelerdeki ve ortadaki bir ayak üzerine oturmaktadır. Alt kısmı şadırvan şeklindedir. Günümüzde ünlü Bursa ipekçiliğinin merkezi durumundadır.

  • Abdal Köprüsü, Nilüfer Çayı üzerinde Acemler ve Hürriyet Mahallelerini birbirine bağlayan tarihi bir köprüdür. Acemler Köprüsü olarak da bilinmektedir. Köprü Abdal Çelebi isimli bir tüccar tarafından 1669 yılında yaptırılmıştır. Bursa Salnamelerine göre (1906) 12 gözlü olan bu köprünün iki ucu toprak altında kalmıştır. Köprü 64 m uzunluğunda, 4.75 m genişliğindedir. Orta kısmı yol seviyesinden biraz daha yüksekte ve sivri kemerlidir. Köfeki taşından yapılmış olan köprünün kuzey tarafında bir mihrap nişi, ayakları üzerinde de selyaranlar bulunmaktadır. Bu köprü 1971 yılında Karayolları tarafından onarılmıştır. Günümüzde köprü araç trafiğine kapalıdır. 2008 yılı içerisinde Nilüfer Vadisi Projesi kapsamında köprünün dere yatağı yeniden düzenlenmiştir.

  • Tophane parkının girişinde sağdadır. Bursa’nın fethinden önce şehrin metropolit manastırı olan Saint Elias manastırı XI. yüzyılda yaptırılmıştır. Kilise bir orta nef ile iki yan neften oluşmaktadır. Ortada gri mermerden dört sütunun taşıdığı kubbe vardır. İçi gri mermer levhalarla kaplanmıştır. Apsis kısmında gri mermerden sütunların ayırdığı üç pencere vardır. Bu kısmın önünde dört basamak bulunmaktaydı. Giriş kısmında altı adet yeşil somaki mermer sütun yükselmekteydi. Zemin bugün de izleri görülen mozaik döşemeye alternatif olarak porfir, diğer renklerde küçük mozaiklerden meydana gelmiş tezyinat, yuvarlak antraklar ve düz mermer levhalardan oluşmaktadır. Orhan Gazi’nin defnedildiği bu bina 1801 kasım ayında büyük bir yangında hasar görür ve onarılır. 1855 yılındaki depremde ise önemli kısmı yıkılır. 1863 yılında Sultan Abdülaziz tarafından eskisine sadık kalınarak yaptırılır. Türbe kare planlıdır. Her cephesinde üçer pencere vardır.
    Güney cephesindeki orta pencere kapı şekline çevrilmiştir. Daha önce giriş kapısının önünde bir sundurma vardı. Orta kısmında dört sütunla ayrılmış ve birbirine kemerlerle bağlanmış, üstüne kubbe oturtulmuştur. Yan kısımlar beşik tonozla örtülüdür. İç duvarlar beyaz kireç badanadır. Pencere üstlerinde alınlık şeklinde sade süslemeler görülmektedir. Ortadaki sanduka Orhan Gazi’ye aittir. Etrafı dökme pirinç parmaklıklıdır. Kuzeyinde Cem Sultan’ın oğlu Abdullah, sağında Şehzade Korkud, hanımı Nilüfer Hatun, oğlu Kasım, kızı Fatma ve Yıldırım Bayezıd’in oğlu Musa Çelebi ile isimleri tespit edilemeyen on dört sanduka vardır.

  • Emir Sultan Camii, Bursa’da, Yıldırım Bayezid’ın kızı Hundi Fatma Hatun tarafından kocası Emir Sultan adına, muhtemelen Çelebi Sultan Mehmed’in hükümdarlığı sırasında (1366 – 1429) inşa ettirilmiştir.
    Bursa’nın doğusunda Emir Sultan mezarlığının yanında selvi ve çınar ağaçlarının arasında yer almaktadır. Cami ilk yapıldığı zaman tek kubbeli iken 1507’de avlu ve üç kubbeli revak eklenmiştir. Batıdaki merdivenlerden çıkılarak iki sütun arasındaki kapıdan geçilip geniş avluya girilir. Ortada şadırvan, güneyde cami, kuzeyde türbe ve ahşap odalar yer almaktadır. Avlu ahşap revakla çevrelenmiştir. Cami sekizgen kasnak üzerine oturan tek kubbeye sahiptir. Kuzey cephesinin köşelerinde kesme taştan birer minaresi vardır. Mihrabı XVII. yüzyılda İznik çinileriyle yaptırılmıştır. Emir Sultan Buhara’da doğmuştur.
    Kendisi Osmanlı Devleti kuruluş döneminin (1. Beyazıt, Çelebi Mehmet, 2. Murat dönemlerinde yaşadı) ünlü din adamı Es-SeyyidŞemsüddinMehmed bin Aliyyül Buhari olarak bilinir. Bursa’ya 1391’de göç etmiş ve Yıldırım Bayezıd’in kızı Hundi Hatun’la evlenmiştir. 1429’da vebadan vefat etmiştir. Hundi Hatun’un yaptırdığı türbeden günümüze bir şey kalmamış, şimdiki türbe Sultan Abdülaziz tarafından 1868 yılında yaptırılmıştır. Emir Sultan türbesinde Emir Sultan, eşi Hundi Hatun, iki kızı ve oğlu Emir Ali yatar. Sekizgen planlıdır. Doğudaki kapıdan girilmektedir. Türbe zemini avlu seviyesinden aşağıdadır.

  • Gölyazı Köyü Bursa sınırları içinde, doğa ile tarihin bir arada bulunduğu eşsiz bir güzellik de Uluabat Gölü kıyısındaki Gölyazı köyüdür. Köyde yerleşim halen, yaklaşık 800 m uzunluğundaki antik surların içindedir. Üzerinde geleneksel konut mimarisi örnekleri görülebilen surlarda, yer yer kapılar ve kuleler bulunur. Bazı bölümlerde Roma, Bizans ve Osmanlı tarzı iç içe geçmiştir. İlkbaharda yükselen sular nedeniyle su içinde kalan ağaçlar, bu sularda süzülen ördekler, pelikanlar, her bahar evlerin çatılarında yuva yapan leylekler, Arnavut kaldırımlı dar ve temiz sokaklar ve güler yüzlü misafirperver köylüler; antik çağda Apolyont olarak bilinen bu köyün güzelliklerinden yalnızca birkaçıdır. Tümüyle SİT alanı olan bölge, restore edilerek kültür merkezine dönüştürülen Aziz Panteleimon (bazı kaynaklara göre Hagias Georgias) Kilisesi ile de dikkati çeker.

    Sokaklarda kapı önlerinde toplanıp bir yandan sohbet ederken bir yandan da kerevit ağı dokuyan kadınlara rastlayabilirsiniz. Köy meydanında balık mezadı kurulur. Köyde kahvehaneler, fırın ve bakkal mevcuttur. 700 yaşını aşmış çınar ağacı da Gölyazı’nın en önemli anıtlarından biridir.

  • Bursa’ya bağlı Mudanya sahilinin keşfedilmemiş cennet köşelerinden biri olan Tirilye, zeytini ve şarabı ile tanınan bir kasabadır. Oldukça bol balık çıkarılan kasabada Rumlar’dan kalma 7 kilise, 3 ayazma bulunduğu söylenir.

    Sütunlarının İskenderiye’den getirilen Panagia Pantobalissa adlı “kemerli kilise”nin dünyada duvarına resim yapılan ilk kilise olduğu söyleniyor.

    Kasabadaki Fatih Camii, eski St. Stephanos Kilisesi’nden çevrilmiştir.

  • Bursa’nın doğusunda Ankara yolu üzerinde Bursa’ya 13 km mesafede, Uludağ’ın yamaçlarında beş kızıklı köyden biridir. Orhan Gazi Vakfiyesi’ne bağlı bir köydür. Osmanlı dönemi konut dokusunu günümüze kadar koruyan nadir köylerden olan 700 yıllık tarihi Cumalıkızık köyü, Osmanlı dönemi kırsal mimarisinin önemli örneklerinden biri olup, halen geleneksel yaşam biçimini korumaktadır. Cumalıkızık Köyü dokusunun korunması amacıyla 1980 yılında koruma altına alınmıştır. Köyde bulunan evlerin birer odalarının restore edilerek ev pansiyonuna çevrilmesi çalışmaları sürmektedir. Cumalıkızık’ın yurtiçi ve yurtdışı fuarlarında bastırılan tanıtım broşürleri ile turizm tüketicisine tanıtımı yapılmaktadır.

    Cumalıkızık evleri, Osmanlı Türk mimarisinin özelliklerini taşımaktadır. Genellikle iki ya da üç katlı olan evlere sokaktan iki kanatlı ahşap kapıyla avludan geçilerek girilir. Avlunun zemini toprak veya taştan yapılmıştır. Alçak tavanlı ara kat evin kışlık, yüksek tavanlı ikinci kat ise yazlık bölümüdür. Hayat ve sofa iklime ve manzaraya yönlendirilmiştir. Evlerin zemin katlarında ahşap hatıllı geleneksel taş malzeme üst katlarında ise ahşap çatkı arasında kerpiç malzeme, çatıda ise alaturka kiremit kaplı kırma çatılı ahşap malzeme hakimdir. Duvarları genellikle sarı, mavi, beyaz, mor ve yeşil renktedir. Evlerin giriş katında mahremiyet açısından dışa açılan pencere yoktur. Pencereler boş odada bulunmaktadır.

    Cumalıkızık yerleşim alanı üzerindeki 270 evden 57’si tescilli sivil mimarlık örneğidir. Bunlardan başka tescilli cami ve hamam ile iki anıtsal çınar ağacı ve çeşme bulunmaktadır.

STANDART ODA

Standart Oda 20-23 m² olup 1 çift kişilik yatak, 2 tek kişilik yatak, 3 tek kişilik yatak,1 çift kişilik + 1 tek kişilik yatak seçenekleri bulunmaktadır.


Klima

Lcd Smart TV 32″

Uydu Yayını

Banyo Gereçleri

Banyo Telefonu

Çay ve Kahve Seti

Su Isıtıcısı

Direkt Telefon Hattı

Saç Kurutma Mk.

Kablosuz İnternet

Minibar

Kasa

Ütü ve Masası (İstenirse)

HAKKIMIZDA

Bursanın Nilüfer ilçesine bağlı Görükle semtinde koşulsuz misafir memnuniyeti anlayışıyla hizmet veren otelimiz Mudanya feribot iskelesine 28 km, Uludağ oteller bölgesine 51 km, Yenişehir havaalanına 72 km, üniversite kampüsüne 1 km mesafede olup Bursa’nın kalbi olan Organize Sanayi, Hasanağa Sanayi, Kayapa Sanayi, Niltim, Küçük Sanayi Sitesi Bölgelerinin tam merkezinde yer almaktadır.

Modern ve zarif çizgilere sahip olmanın yanında balkonları ile şehir ve eşsiz Uludağ manzarası sunan odalarımız; hem tatil hem de iş amaçlı ziyarete gelen misafirlerimize konforlu bir konaklama sunmaktadır.

Otelimizin tüm alanlarında kablosuz olmak üzere, odalarımızda bulunan Smart TV ayrıcalığı ile internet erişimi mevcut olup, ücretsizdir.